Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، سعید ابوطالب تهیه کننده و کارگردان شبهای مافیا در این خصوص گفت: مجموعه جدیدی می سازیم که یک رئالیتی شو (نمایش واقعی) با موضوع بازی مافیا است. پدرخوانده طرح پیچیده ای دارد و فقط یک ماه بازیگران مشغول یادگیری و تمرین آن بوده اند.

وی درباره حساسیت مخاطبان که با دقت هر قسمت از شبهای مافیا را تماشا کرده اند، افزود: از اولین فصل برنامه در دو سال پیش تا به حال ما رفته رفته اشکالاتمان را برطرف کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خود من شخصا همه پیامها و نظرات مخاطبان را می‌خوانم.

ابوطالب تاکید کرد: این رئالیتی شو (نمایش واقعی) رکورد همه برنامه های مشابه را شکسته و تا جایی که من می دانم در این چهار فصل بیش از ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دقیقه فقط از طریق پلتفرم فیلیمو دیده شدیم. طبیعتا تعدادی از مردم هم از طریق دانلود غیرقانونی مجموعه را دیده اند، البته من قصد اعتراض ندارم و هزینه اشتراک باید به صرفه و برای مخاطبان معقول باشد. به هر حال از طرق مختلفی مجموعه شبهای مافیا  بارها دیده شده است.

«شب‌های مافیا» دیگر کارکرد ندارد

این برنامه ساز درباره اینکه چرا آن سبک و طرح را کنار گذاشته است، توضیح داد: مافیا با سبک و شیوه های مختلفی بازی می شود و ما آن را حتی الامکان در طرح رئالیتی شویمان ساده کردیم، چون خیلی از مردم پلیر (بازیکن) حرفه ای یا گرداننده نیستند. طی دو سال گذشته مخاطبان نقاط ضعف آن طرح را به ما تذکر دادند و این ضعفها به مرور حل شد. در فصل چهارم متوجه شدیم این طرح دیگر کارکرد ندارد. چون مخاطب ما این بازی را دَه ها بار دیده و از دقایق صد بازی به بعد، بازی برایشان جذابیت پیگیری ندارد.

بازی برای بعضی‌ها خیلی مهم شده بود

وی در خصوص حواشی قسمتهای آخر این رئالیتی شو (نمایش واقعی) تصریح کرد: درباره حرف و حدیث ها نمی خواهم جوابی بدهم. طبیعتا نکات دوستان ربطی به گروه کارگردانی و عوامل پشت دوربین ندارد. در واقع بازی قدری بیش از اندازه برای بازیگرانی که مقابل دوربین بودند اهمیت پیدا کرده و برایشان مهم شده است. برخلاف برنامه های مشابهی که با ادعای رئالیتی شو بودن ساخته می شوند، این برنامه واقعی است، ما کات (توقف) نمی دهیم و اگر کات هم داده شود فنی است، مثلا مشکل نور، صدا یا دوربین داشته ایم.

ابوطالب اذعان کرد: از اینکه بازیگران قرار قبلی با یکدیگر داشته اند اطلاعی ندارم. برای بعضی از دوستان حساسیت بازی خیلی بالا رفت و احتمالا توضیحات آنها را شنیده اید. من با آنها صحبت کرده ام و خودشان هم گفتند اعتراضشان به بچه های کارگردانی و پشت دوربین نبود، بلکه به همکاران خودشان معترض بوده اند. ما سعی کردیم این مشکل را در طرح جدید حل کنیم و یک ماه اخیر مشغول تمرین همین طرح بوده ایم.

تضمین نمی‌کنیم در شب‌های مافیا تقلب نشود | حواشی را کنار بگذارید افشاگری حسین مهری از ماجراهای پشت پرده «شب‌های مافیا» شب‌های مافیا را نجات دهید آقای ابوطالب! بعضی چهره‌ها تلاشی برای یادگیری بازی نمی‌کردند

این مستندساز در توضیحات بیشتر افزود: می دانم که مخاطبان بازی جذاب دوست دارند و بازیکنان باید بازی بلد باشند. ممکن است شما طرفدار یک چهره محبوب و دوست داشتنی باشید، همه چهره ها قابل احترام ودوستان من هستند اما خیلی وقت ها تلاشی برای یادگیری بازی نمی کردند. ما اسم این طرح جدید را پدرخوانده گذاشته ایم و توانایی هایی به این شخصیت اضافه شده است که فعلا نمی خواهم آنها را لو بدهم. بازی را می بینید و لذت می برید.

وی در خصوص اعتراضات مخاطبان به این نکته اشاره کرد که نمی خواهد بگوید چه عواملی مانع از برطرف کردن اشکالات می شد.

 فرضیه تقلب به‌کلی حذف می‌شود

ابوطالب تاکید کرد: ما در این استودیو «پدرخوانده» را ضبط کرده ایم که بسیار بزرگ است و این امکان را به ما می دهد بین صندلی بازیگران فاصله بیشتری قرار بدهیم تا متوجه اکت شب یکدیگر نشوند، وقتی گاد حرکت می کند، متوجه نشوند و در این استودیو بزرگ فاصله عواملمان یعنی فیلمبردارها خیلی زیاد است. رفع این مشکلات امکانات مادی نیاز داشت که در این برنامه تامین شده است که به کیفیت کار ما می افزاید.

سرانجام برای بازیکنان مافیا ماسک طراحی شد

وی یادآور شد: مخاطبان می گفتند چرا بازیگرها ماسک نمی زنند؟ من هنوز هم دوست دارم آنها ماسک نداشته باشند. ما به آنها اعتماد داریم و در این دو سال هم فکر می کنم کسی سعی نکرد رفتار غیراخلاقی داشته باشد و به قول مخاطبان حرفه ای، نایت بزند. اما به احترام تقاضای برخی مخاطبان، این بار از همکاران صحنه خواستم یک ماسک شیک و جذاب تهیه کنند. یا مخاطبان درباره سرو صدای اسلحه تذکر می دادند اما در برنامه جدید همه بازیگران اسلحه دارند و اسلحه هایشان را تحویل نمی دهند. ضمن اینکه این بار ما نقش مافیا و شهروند مشخص از ابتدا نداریم و ممکن است هر لحظه نقش ها تغییر کند و هر کسی به اسلحه احتیاج پیدا کند.

این مستندساز با تاکید بر اینکه از آنجایی که این رئالیتی شو با ده ها دوربین ضبط می شود، پیش تولید، تولید و پساتولید آن زمان زیادی می برد، اظهار کرد: ما سعی کردیم در هر قسمت شما از زمان ورود بازیگران به لوکیشن تا کل بازی و گفتگوهای بعد از آن را ببینید. در «پدرخوانده» لوکیشن ما به صورت فرضی انبار قاچاق مافیای سیسیل ایتالیا است. چون کار ما رئال است ممکن است یک قسمت ۱ ساعت و نیمه تمام شود و ممکن است قسمت دیگری سه ساعت طول بکشد. طبق قولی که من به مخاطبان داده ام همه اینها را ما همواره در یک قسمت می‌بینیم. ما ضعف‌های طرح قبلی را هم گرفته ایم. بازیکنان حرفه ای از این تغییرات استقبال کرده اند و پیش از ضبط ما صدها بار این بازی را تجربه و تمرین کردیم. 

تمام بازیکنان برتر شب‌های مافیا در پدرخوانده حضور دارند

ابوطالب درباره بازیگرانی که حالا در بازی مافیا حرفه ای شده اند و مخاطبان دوست دارند بازی آنها را ببینند، گفت: من تقریبا از تمام بازیگران برتر مجموعه «شبهای مافیا» دعوت کرده ام و همه به جز یکی دو نفری که معذوریت های حقوقی دارند، مثلا مجبورند با یک پلتفرم کار کنند به پدرخوانده آمده اند. یکی دو تن از بازیگران سر پروژه های دیگری بودند، گریم داشتند، شهرستان یا خارج از کشور بودند که برای فصل های بعدی حتما دعوتشان می کنیم. بازیگران و خواننده های جذاب و معروف سینما و تلویزیون در کار حضور دارند. بعضی از آنها بازیکنان حرفه ای هستند که شگفت زده تان می کنند.

وی تاکید کرد: این طرح ۱۱ نفره است، ما سه مافیا و یک پدرخوانده قدرتمند، ۷ شهروند و یک نقش مستقل داریم. وقتی اینها دو دست با هم بازی می کنند، در دست های سوم و چهارم بازی با بازیکنان خوب و چند بازیکن جدید ادامه پیدا می کند و بازیکن های ضعیف حذف می شوند. گروهی متشکل از داوران به ما کمک می کنند تا در انتخاب و آموزش بازیگران حرفه ای جلو برویم.

جذابیت بازی باعث تپش قلب بازیگران می‌شود

وی یادآور شد: ما یک بازی داشتیم که بیش از ۴ ساعت طول کشیده و قول ما این است که تمام آن را در یک قسمت تدوین کنیم. جذابیت بازی به حدی است که بازیگران تا آخرین لحظه تپش قلب دارند و با اضطراب از بازی خارج می شوند. نکته جالب اینکه وقتی بازیگرها حذف می شوند، ممکن است کامل از طرح نرفته باشد، این بار دیگر حذف شده ها به پشت صحنه نمی‌روند، بلکه فقط صندلی شان را چند متر عقب می کشند و همچنان در شب ماسک می زنند. به هر حال ما از هزاران کامنتی که به ما می رسد استقبال می کنیم و همین ها به ما یک میزانسن و طرح جدید به ما داده است.

ابوطالب با بیان اینکه امیدوارم قسمتهای پدرخوانده خیلی زود تدوین شود، در پایان تاکید کرد: ممکن است گروه های فیلمبرداری دیگری بازی مافیا بسازند. اشکالی ندارد، قابل احترام هستند، حتی ممکن است یک گروهی به اسم شبهای مافیا کار کنند که آنها هم قابل احترام هستند و من دوست ندارم مانع کارشان شوم همه آنها دوستان و همکاران ما در همین پروژه مثل تدوینگر یا دستیار فیلمبردار بوده اند.

کد خبر 700087 منبع: ایرنا برچسب‌ها کارگردانان سینمای ایران بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی سریال خانگی نمايش خانگي

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کارگردانان سینمای ایران بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی سریال خانگی نمايش خانگي شب های مافیا شبهای مافیا رئالیتی شو حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۲۵۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اوسمار، کلاس مدیریت را تعطیل کن!

به گزارش ورزش سه همان قدر که شکست دوباره پرسپولیس در اراک به دست گربه سیاهش بعد از دو بار پیش افتادن با دو گل اختلاف عجیب و باو نکردنی است دریافت چهار گل برای تیمی که حالا صاحب بهترین خط دفاعی لیگ برتر است هم غیر قابل پذیرش به نظر می رسد.
پرسپولیس در حالی چهار گل از تیم مجتبی حسینی خورد که به نظر می رسید پیروزی را در مشت‌هایش دارد و صعودش حتمی است اما انگار اوسمار و تیمش زودباور بودند چرا که حریف قصد وا دادن نداشت.
پرسپولیس و اوسمار مثل  بازی های قبل خیلی زود درصدد مدیریت مسابقه و پیروزی خود برآمدند.آنها در سیرجان و تهران در دیدار مقابل ملوان هم چنین راهی را رفته بودند که در بازی با ملوان با کمی خوش شانسی برد را نگه داشتند.

در آن مسابقه پرسپولیس طی سی دقیقه سوم بازی کاملا عقب نشسته و با بیرون رفتن نفراتی که قابلیت حفظ توپ دارند نبض بازی را در اختیار حریف قرار داده بود.با این وجود ایستادگی خط دفاع پرسپولیس و سازماندهی مناسب این تیم در فاز دفاع اجازه دریافت گل را نداد و در شرایطی که  توپ در اختیار ملوان بود غیر از یکی دو صحنه موقعیت خطرناکی روی دروازه این تیم به وجود نیامد.
اوسمار در بازی با صنعت نفت آبادان این اشتباه را تکرار نکرد و بازیکنان قابل و باکیفیت خود در فاز حمله را تا دقایق پایانی رد زمین نگه داشت و تیم او موفق شد توپ را در زمین حریف حفظ کند و غیر از دقایقی کوتاه اجازه پیشروی به حریف و ایجاد فشار روی دروازه اش را ندهد.
با این وجود اوسمار در نهایت خوش خیالی باز هم از همان روش مدیریت بازی را در اراک در پیش گرفت و با دو گل برتری خیلی زود بازیکنان مهم تیمش را از زمین بیرون کشید.سروش رفیعی در بین دو نیمه از زمین بیرون رفت  و در ادامه ترابی و اورونوف هم زمین مسابقه را ترک کردند تا تیم او در زمین حریف  بدون اسلحه قدرتمند با حریف مقابله کند.

روی گل های آلومینیوم ضعف مدافعان پرسپولیس مشهود بود

پرسپولیس در وقت های اضافه در شرایطی مقابل حریف باروحیه اش جنگید که در نیمه زمین حریف دانیال اسماعیلی فر که بعد از حضور فرجی تبدیل به وینگر راست شده بود در کنار سورگی، آل کثیر و امیری حمله وران این تیم بودند که غیر از امیری هیچ کدام در حفظ توپ موفق عمل نکردند و امیری هم آنقدر آماده نبود تا به تنهایی کار بزرگی برای تیمش انجام دهد.
در عین حال آنچه عجیب به نظر می رسید اینکه پرسپولیس با چهار مدافع میانی در خط دفاع و ایجاد یک سد بتنی مقابل دروازه‌اش چهار گل خورد که حداقل سه تا از آنها شباهت‌های زیادی به هم داشتند.اشتباه تک تک این مدافعان در دفع توپ های ارسالی و بازی مستقیم حریف تزلزل مقابل این توپ‌ها و باز گرداندن آنها به نقطه ای که حریف را صاحب شانس شوت زدن در ریباند می کرد ،غیر از این صحنه های گل در یکی نوبت دیگر هم تکرار شد تا مشخص شود خط دفاع متشکل از علی نعمتی، گولسیانی، کنعانی و فرجی  که همگی مدافعان محکم و سرزنی به حساب می‌آیند به شکل عجیبی با گاف های مشابه حریف را در موقعیت گلزنی و شوت از روی ریباند قرار دهند.

در واقع پرسپولیس که با وجود خالی شدن نیمه تهاجمی اش در وقت های اضافه دو گل زده  و دوباره پیش افتاده بود غیر از ماجرای زودباور بودن اوسمار و تیمش در نود دقیقه، از  ضعف خط دفاع و سازماندهی دفاعی اش هم لطمه خورد  کما اینکه در دو صحنه از گل های حریف مسعود ریگی نزدیکترین بازیکن به زننده گل بود و کاری از پیش نبرد.
این باخت که یک جام را از پرسپولیس گرفت درس بزرگی برای اوسمار داشت که این ماجرای مدیریت زودهنگام تعویض ستاره های تاثیرگذار تیم خود مثل رفیعی ، ترابی، عالیشاه و اورونوف که در بازی‌های اخیر بارها تکرار شده و مدتی است باب کرده  را تعطیل کند و دوم اینکه برای ساختار دفاعی‌اش دنبال تمرین‌هایی باشد که به ترمیم ساختار آن کمک  کند.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • تلویزیون «جام‌جم» را تعطیل کرد؟
  • بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی» معرفی شدند
  • خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند +فیلم
  • برتری تیم فوتسال ایران برابر تایلند در نیمه اول +ویدئو
  • سعید عزت‌اللهی فینالیست آسیا را شکست داد!
  • بازگشت سعید صادقی از بیماری
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • احمدعباسی: ما اینجاییم تا قهرمان شویم
  • برای اوسمار، کلاس مدیریت را تعطیل کن!